Elektroniczne archiwum dokumentów
System Effective Data Management (EDM) to program do zarządzania dokumentami, który może być stosowany jako virtual data room, czyli internetowe repozytorium dokumentów służące do bezpiecznego przechowywania i udostępniania plików oraz wymiany poufnych informacji. Tradycyjnie proces ten odbywałby się w fizycznym pomieszczeniu archiwum, gdzie byłyby zgromadzone i udostępnione upoważnionym osobom niejawne dokumenty. Ze względu na duże koszty, czasochłonność i zagrożenia bezpieczeństwa płynące z tradycyjnego rozwiązania, virtual data room wykorzystuje się jako metodę bardziej ekonomiczną i zdecydowanie bardziej wygodną.
Aplikacja EDM to:
-
dbezpieczne przechowywanie poufnych dokumentów;
-
logowanie wyłącznie autoryzowanych użytkowników;
-
brak konieczności pobierania dodatków typu plug-in;
-
w pełni kontrolowana dystrybucja i udostępnianie;
-
możliwość dyskusji na temat wybranej pozycji (Q&A);
-
możliwość określenia statusu dokumentu (zatwierdzony, do weryfikacji, odrzucony);
-
eliminacja ryzyka przypadkowego usunięcia lub modyfikacji danych;
-
jednoczesny dostęp wszystkich zaangażowanych stron;
-
przeglądanie dokumentów w kontrolowanym środowisku;
-
możliwość wygenerowania rejestru pobrań i udostępnień;
-
tworzenie kopii zapasowych.
Technologia virtual data room i związana z nią cyfryzacja dokumentów to rozwiązania ekologiczne, które w odróżnieniu od tradycyjnych, papierowych pism nie stanowią obciążenia dla środowiska. Jednocześnie gwarantują wymierne oszczędności, które wiążą się z brakiem konieczności drukowania i inwestowania w papier, co przy dużej ilości danych może stanowić poważne obciążenie budżetu firmy, instytucji czy innego podmiotu.
Elektroniczna archiwizacja dokumentów zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa gromadzonych danych, ponieważ w odróżnieniu od informacji zapisanych na papierze nie niszczą się one pod wpływem upływającego czasu i w każdej chwili można mieć do nich nieograniczony dostęp. Ponieważ w ramach zarządzania dokumentami i projektami przydziela się go wyłącznie wskazanym osobom, nie ma ryzyka, że dane znajdą się w niepowołanych rękach.
Virtual data room pozwala na kontrolowane i bezpieczne dzielenie się informacjami nie tylko w obrębie danego przedsiębiorstwa czy innego podmiotu, ale również na zewnątrz. W ramach cyfrowej przestrzeni można udostępniać nawet najbardziej poufne informacje czy projekty osobom z zewnątrz, odpowiednio je zabezpieczając i chroniąc przed wykradzeniem. W razie jakichkolwiek nieautoryzowanych działań program do elektronicznej archiwizacji dokumentów natychmiast o nich powiadamia.
System do zarządzania dokumentami i projektami online jest wysoce elastyczny i konfigurowalny, dlatego jego funkcjonalność można dopasować ściśle pod kątem określonych, indywidualnych potrzeb i wymagań. Wysoki poziom ochrony zgromadzonych danych wynika m.in. z dostępu do takich opcji jak np. blokowanie możliwości zapisywania plików na dysku, nadawanie różnych uprawnień użytkownikom czy śledzenie wszystkich operacji wykonywanych w virtual data room.
Cyfryzacja dokumentów oraz ich elektroniczny obieg gwarantują nieograniczony czasowo i terytorialnie dostęp do nich. Bez względu na to, w którym miejscu się znajdujesz i niezależnie od pory dnia możesz sprawnie i bezpiecznie zarządzać danymi poprzez chronione, szyfrowane połączenie. Jeżeli zastanawiasz się, gdzie przechowywać najważniejsze dokumenty w autoryzowany i zarazem wygodny oraz efektywny sposób, virtual data room jest odpowiedzią na Twoje potrzeby.
Masz pytanie lub chcesz porozmawiać o ofercie? Skontaktuj się z nami.